Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
WAKACJE!!!

Dziennik

Za nami już półtora miesiąca realizacji kształcenia na odległość. To trudny okres, zarówno dla nas nauczycieli, jak i naszych uczniów oraz ich rodziców. Jednakże, dzięki Państwa ogromnemu zaangażowaniu i pomocy, proces ten w naszej szkole przebiega sprawnie i efektywnie. To przede wszystkim Państwo czynicie wszystko, by nasi uczniowie potrafili odnaleźć się w nowej rzeczywistości.
Serdecznie dziękuję za tę wspólną pracę, za wsparcie naszych szkolnych działań, a przede wszystkim za zrozumienie, że dobro naszych uczniów jest najważniejsze!
Jednocześnie nadmieniam, że otrzymujemy wiele wiadomości od naszych rodziców, którzy podkreślają, że zdalne nauczanie w naszej szkole funkcjonuje na wysokim poziomie i nie ogranicza się do wysyłania uczniom materiałów do samodzielnej pracy!
Jestem dumna, że mam przyjemność współpracować z Państwem i kierować taką placówką!
Z nauczycielskim pozdrowieniem dyrektor szkoły

 

Elżbieta Fijarczyk

1 Rekrutacja 2020 1Zapraszamy uczniów i rodziców klas ósmych do zapoznania się z ofertą kształcenia ZSZ CKU w Ornecie. Zainteresowanych informujemy, że dokumenty można składać drogą elektroniczną lub osobiście w budynku ZSZ Orneta. Dyrektor ZSZ CKU informuje, że w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2020/21 do klas pierwszych technikum i branżowej szkoły I stopnia będą brane pod uwagę oceny z geografii i języka angielskiego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej.

Dodatkowe informacje i pliki:

Informacja dyrektora szkoły w sprawie terminów rekrutacji 2020

Rekrutacja 2020

Wniosek o przyjęcie do technikum

Wniosek o przyjęcie do szkoły branżowej

1 Rekrutacja 2020 1

 

 

90721953 1091734827844472 9207384420527374336 nKatarzyna Grodowska, uczennica klasy 8 b została laureatką Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego organizowanego przez Warmińsko-mazurskiego Kuratora Oświaty dla uczniów szkół podstawowych w roku szkolnym 2019/2020. Aby zostać laureatem uczeń musiał zdobyć 85% punktów. Laureatami konkursu z matematyki w województwie warmińsko-mazurskim zostało tylko 69 uczniów na 282 zakwalifikowanych do finału konkursu. Zatem znalezienie się w czołówce najlepszych matematyków w województwie nie należało do najłatwiejszych zadań, co niewątpliwie świadczy o wielkim zaangażowaniu i doskonałym przygotowaniu naszej uczennicy. Katarzynie przysługuje wiele przywilejów. Osiągnięcie zostanie wpisane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, tuż obok celującej oceny z matematyki. Uczennica zwolniona jest także z części matematycznej egzaminu ósmoklasisty.
Kuratoryjne konkursy przedmiotowe to jedne z najważniejszych sprawdzianów wiedzy, w jakich mogą startować uczniowie. Udział w nich wymaga zarówno od ucznia, jaki i przygotowującego go nauczyciela, ogromnego zaangażowania oraz wielu godzin pracy. Na wszystkich stopniach konkursu (szkolnym i wojewódzkim) uczniowie rozwiązywali pisemny test zawierający zadania z matematyki. Zagadnienia często znacznie wykraczały poza program szkolny, zadania wymagały logicznego myślenia, wyobraźni przestrzennej oraz umiejętności sprawnego i bezbłędnego liczenia. Nielicznym udaje się dotrzeć do etapu wojewódzkiego, a następnie uzyskać tytuł laureata. Katarzyna każdy etap konkursu traktowała jak poważne wyzwanie, z którego wywiązywała się wzorowo, a wielomiesięczny wysiłek zaowocował sukcesem. Uczennicę do konkursu przygotowywał p. Paweł Matak. Kasia to wszechstronnie uzdolniona młoda osoba. Warto wspomnieć, że została również finalistą w Wojewódzkim konkursie organizowanym przez Warmińsko-mazurskiego Kuratora Oświaty z języka niemieckiego. Niewiele zabrakło do uzyskania drugiego tytułu laureata. Uczennicę do konkursu przygotowywała p. Barbara Kucznier

Gratulujemy!

pobraneDrodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice,
dziękujemy za pomoc we wdrażaniu programu komunikacji głosowej. Instalacja programu to nie lada wyzwanie. Gratulujemy tym, którym się to udało. Większość z Was jest już przypisana do swoich klas. Dla niektórych z Was wcale nie było to takie łatwe. My nauczyciele stojący po drugiej stronie rejestracji też borykamy się z tym problemem. Jesteśmy przekonani, że za kilka dni wszystko będzie działało i będziemy mogli skupić się na nauce. Jeszcze raz dziękujemy za cierpliwość i wytrwałość.
Dlaczego tyle zachodu? Rejestracja może dla niektórych jest karkołomna, ale po pierwszym zalogowaniu wszystko staje się banalne. W przyszłości gdy uczeń tylko uruchomi aplikację Discord od razu będzie zalogowany i będzie znajdował się na kanale swojej klasy (oczywiście jeśli go nie zmieni, czego robić nie powinien). Będzie miał dostęp do kanału tekstowego oraz do głosowego. Szczególnie bardzo zależało nam na tym drugim. Jest to namiastka spotkań w szkole. Uczeń będzie miał możliwość rozmowy z nauczycielem ale także z kolegami i koleżankami ze swojej klasy. W związku z tym uczniowie mogą pokonywać problemy nie tylko pod wodzą nauczyciela, ale także w grupach z innymi uczniami. Komunikator daje także możliwość rozmów 1 na 1. Jeśli macie ochotę na prywatną rozmowę z kolegą lub koleżanką wystarczy kliknąć na jej nazwisko i wybrać opcję „zadzwoń”. Wybraliśmy ten komunikator również ze względu na możliwość streamowania czyli nadawania na żywo. Jeśli nauczyciel będzie chciał wytłumaczyć Wam jakieś treści przy pomocy multimediów to opcja go live jest idealna.
Rozważaliśmy wiele opcji. Jeśli zauważycie nieodpowiednie zachowanie innych uczniów, to prosimy o informowanie nauczycieli o takich incydentach. Komunikator z założenia ma charakter edukacyjny i nieodpowiednie zachowanie będzie piętnowane. Komunikator Discord z założenia powstał dla społeczności graczy komputerowych. My wykorzystujemy go w zupełnie innym celu.

Kilka rad dla uczniów na początek
1. Sugerujemy wyciszyć powiadomienia ponieważ są irytujące. Jak to zrobić. W lewym dolnym rogu, obok naszego imienia i nazwiska znajdują się opcje (ikona koła zębatego). Po kliknięciu w opcje wybieramy „Powiadomienia”. Następnie przewijając ekran w dół znajdziemy sekcję „Dźwięki”. Proponujemy odznaczyć wszystkie suwaki poza „wiadomości” oraz „połączenie przychodzące”. Oczywiście to tylko nasza sugestia.
2. Skorzystaj z samouczka. To ten żółty wykrzyknik, który na pewno zauważyłeś logując się do programu.
3. Na początku program wygląda na skomplikowany ale uwierz nam, że szybko się z nim zaprzyjaźnisz.
4. Każda klasa ma kilka kanałów – kanały głosowe, kanały tekstowe. Pierwszy służy do rozmów grupowych waszej klasy. Na kanale tekstowym pojawią się najważniejsze informacje od waszych nauczycieli. Możliwe, że w przyszłości pojawi się więcej kanałów ale na chwilę obecną trudno to przewidzieć.

Szanowni Państwo!
W związku z decyzją MEN dotyczącą ograniczenia funkcjonowania szkoły

zwracamy się do Państwa z prośbą o załatwianie

pilnych spraw szkolnych drogą elektroniczną (w miarę możliwości) lub telefonicznie.

Adres e-mail: sp1orneta @interia.pl, tel: 55/2421110; 55/2421120.
Jednocześnie informujemy, że we wszelkich sprawach zdrowotnych

związanych z koronawirusem należy kontaktować się

z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Lidzbarku Warminskim

pod nr telefonu: 89/ 7672322

85198101 492992441350213 90681654565142528 nDnia 22.02.2020r. został zorganizowany wyjazd dla całej szkoły na mecz Legii Warszawa. Mieliśmy również okazję zwiedzić ,,Polanę śmierci’’ w Palmirach.
Z Ornety wyjechaliśmy około godziny 11.00. Najpierw pojechaliśmy do Palmir, gdzie między 1939 a 1941 rokiem miało miejsce co najmniej 20 egzekucji, w trakcie których okupanci niemieccy zamordowali ponad 1700 Polaków i Żydów, między innymi: Janusza Kusocińskiego, pierwszego polskiego złotego medalistę olimpijskiego, Mieczysława Niedziałkowskiego, polskiego członka głównej rady politycznej, Macieja Rataja, polskiego polityka i wielu innych.

dscn1065Kto z nas w dzieciństwie nie przenosił się w świat bajek, księżniczek, rycerzy, smoków i innych postaci? Kto nie poznał książek Jana Brzechwy? Chyba nie ma takiej osoby, która nie znałaby bądź nie słyszała „Kaczki-dziwaczki”, „Samochwały”, „Na wyspach Bergamutach”, czy „Akademii Pana Kleksa”. Wiersze tego autora były inspiracją do inscenizacji, którą pokazali uczniowie kl. II c swoim kolegom, koleżankom z kl. I-III, rodzicom i nauczycielom podczas uroczystego Pasowania na Czytelnika. Fascynujący występ, kostiumy aktorów zostały nagrodzone gromkimi brawami.

Popularne

Gościmy

Odwiedza nas 1117 gości oraz 0 użytkowników.

dsc_1117.jpg

Logowanie

Copyright © 2020 Paweł Matak Rights Reserved.